ΠΕΜΠΤΗ 07 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΚΛΕΦΤΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ – LADRI DI BICICLETTE
Drama | K-13 | 1948 | It | 89΄
σκηνοθεσία: Vittorio De Sica
παίζουν: Lamberto Maggiorani, Enzo Staiola, Lianella Carell
21:30 | αμφ. Θοδ. Αγγελόπουλος, Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας| Είσοδος 4 ευρώ, ελεύθερη κάτω των 18
Στη μεταπολεμική Ρώμη, ο Αντόνιο Ρίτσι επιλέγεται να εργαστεί ως αφισοκολλητής. Η δουλειά απαιτεί ποδήλατο, το οποίο έχει δώσει ενέχυρο και η γυναίκα του θα το ανταλλάξει με τα σεντόνια της προίκας της. Την ώρα όμως που ανεβασμένος στη σκάλα του κολλά μια αφίσα, κάποιοι του κλέβουν το ποδήλατο. Έτσι, με τη συνοδεία του μικρού του γιού, ξεκινά την αναζήτηση του ποδήλατου στις υπαίθριες αγορές, στα συσσίτια της εκκλησίας, στις φτωχογειτονιές, στη δυστυχία...
Η ταινία, ούσα ένα κλασικό δείγμα του ιταλικού νεορεαλισμού, εστιάζει στη φύση του ανθρώπου, στο «λίγο» που έχει πολλά να πει. Η αφίσα της χολιγουντιανής ταινίας «Gilda» καταδεικνύει τη διαφορά με τον χολιγουντιανό κινηματογράφο. Εδώ, υπάρχει μόνο η πραγματικότητα ωμή, επαχθής, οδυνηρή. Ο μέγιστος Ντε Σίκα χρησιμοποιεί φυσικές τοποθεσίες, ερασιτέχνες ηθοποιούς, φυσικό φως και μία μη-παρεμβατική σκηνοθετική προσέγγιση σκιαγραφώντας την Ιταλία του ’40 με στοχευμένες πινελιές απλότητας.
Η ταινία ήταν υποψήφια για Όσκαρ σεναρίου, ενώ κέρδισε ένα τιμητικό Όσκαρ, επτά χρόνια πριν δημιουργηθεί η κατηγορία καλύτερης ξένης ταινίας. Ανάμεσα στα άλλα βραβεία που πήρε ήταν αυτά της Χρυσής Σφαίρας καλύτερου ξενόγλωσσου φιλμ και του ειδικού βραβείου στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο
σκηνοθεσία: Vittorio De Sica
παίζουν: Lamberto Maggiorani, Enzo Staiola, Lianella Carell
21:30 | αμφ. Θοδ. Αγγελόπουλος, Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας| Είσοδος 4 ευρώ, ελεύθερη κάτω των 18
Στη μεταπολεμική Ρώμη, ο Αντόνιο Ρίτσι επιλέγεται να εργαστεί ως αφισοκολλητής. Η δουλειά απαιτεί ποδήλατο, το οποίο έχει δώσει ενέχυρο και η γυναίκα του θα το ανταλλάξει με τα σεντόνια της προίκας της. Την ώρα όμως που ανεβασμένος στη σκάλα του κολλά μια αφίσα, κάποιοι του κλέβουν το ποδήλατο. Έτσι, με τη συνοδεία του μικρού του γιού, ξεκινά την αναζήτηση του ποδήλατου στις υπαίθριες αγορές, στα συσσίτια της εκκλησίας, στις φτωχογειτονιές, στη δυστυχία...
Η ταινία, ούσα ένα κλασικό δείγμα του ιταλικού νεορεαλισμού, εστιάζει στη φύση του ανθρώπου, στο «λίγο» που έχει πολλά να πει. Η αφίσα της χολιγουντιανής ταινίας «Gilda» καταδεικνύει τη διαφορά με τον χολιγουντιανό κινηματογράφο. Εδώ, υπάρχει μόνο η πραγματικότητα ωμή, επαχθής, οδυνηρή. Ο μέγιστος Ντε Σίκα χρησιμοποιεί φυσικές τοποθεσίες, ερασιτέχνες ηθοποιούς, φυσικό φως και μία μη-παρεμβατική σκηνοθετική προσέγγιση σκιαγραφώντας την Ιταλία του ’40 με στοχευμένες πινελιές απλότητας.
Η ταινία ήταν υποψήφια για Όσκαρ σεναρίου, ενώ κέρδισε ένα τιμητικό Όσκαρ, επτά χρόνια πριν δημιουργηθεί η κατηγορία καλύτερης ξένης ταινίας. Ανάμεσα στα άλλα βραβεία που πήρε ήταν αυτά της Χρυσής Σφαίρας καλύτερου ξενόγλωσσου φιλμ και του ειδικού βραβείου στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο
#kalamatacinema
#filmhouse
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου